نکته های نگه داری فرش

۱۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۱
خرداد

انتخاب رنگ فرش به آسانی تصور شما نیست ... آیا می خواهید بدانید کدام رنگ ها مد روز هستند اما نمی خواهید گزینه ای مدرن برای تجسم داشته باشید؟ این تاکتیک درست است ، زیرا فرش حداقل 10 سال در خانه شما زندگی می کند.
بنابراین می توانید رنگ های کلاسیک را انتخاب کنید؟ یا خیلی خسته کننده است؟ بسیاری از افراد رنگ بژ را انتخاب می کنند ، اما در تصمیم گیری خود تردید می کنند

در واقع ، تعداد زیادی گزینه برای اجرا در فضای خانه شما وجود دارد. در حقیقت ، رنگ فرش چیزی فراتر از شکل ظاهری آن است. فرش بر میزان بزرگ بودن خانه و احساس گرسنگی روزانه شما تأثیر می گذارد.

 

آنچه شما باید در مورد انتخاب رنگ فرش بدانید اینجاست:

چگونه می توان رنگ فرش را انتخاب کرد؟

چند مرحله اساسی وجود دارد که باید برای یافتن رنگ ایده آل فرش خود دنبال کنید.

مرحله اول: رنگهایی را که از آنها متنفرید کشف کنید. تمام رنگ هایی که در مورد آنها خنثی هستید می توانند روی فرش شما وجود داشته باشند.
مرحله دوم: ادامه این مقاله را بخوانید. به این ترتیب ، شما در مورد رنگ ها بیشتر خواهید آموخت و به عنوان گزینه های احتمالی در نظر گرفت. این باید محدوده را به چند رنگ محدود کند.

مرحله نهایی: این رنگ ها را در فروشگاه پیدا کرده و نمونه ها را به خانه ببرید. رنگ واقعی یک فرش را در خانه خود نمی دانید.

 

یک قانون کلی در صنعت فرش این است که فرش در خانه شما سبکتر از فروشگاه است. این تأثیر مطمئناً باعث جلب توجه مردم خواهد شد. بنابراین ، اگر به دنبال کالایی در فروشگاه هستید ، فرشی را پیدا کرده اید که دوست دارید ، اما فکر می کنید محصولی در سایه تیره بهتر به نظر می رسد ، نباید آن را انتخاب کنید. از طرف دیگر ، اگر فرش را دوست دارید اما احساس تاریکی بیش از حد دارید ، یک نمونه بردارید و ببینید که در خانه شما چگونه به نظر می رسد. به هیچ وجه نباید فرش را بخرید بدون اینکه ابتدا مطمئن شوید که در دیوارهای خانه شما ظاهر خوبی دارد.

 

جنبه های عملکردی فرش های رنگی

این بخش در مورد چگونگی تأثیر رنگ فرش بر ظاهر شما در هنگام بیرون آمدن است.
آیا می خواهید اتاق خود را بزرگتر نشان دهید؟
این یک واقعیت شناخته شده است: لباس تیره فوراً باعث می شود تا از نظر بصری چند کیلوگرم کم کنید. رنگ فرش نیز چنین توهمی دارد. فرش های رنگ روشن تمایل دارند اتاق را بزرگتر نشان دهند. این کیفیت بدون شک مورد توجه بسیاری از صاحبان خانه های خانه های کوچک و آپارتمان ها قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر ، اگر اتاقی دارید که دوست دارید در آن دنج و راحت تری احساس کنید ، سایه های تیره می توانند به ایجاد این اثر کمک کنند.

آیا می خواهید لکه ها را پنهان کنید؟
آیا بچه دارید یا حیوانات خانگی ، خانه ای اجاره می کنید یا دوست دارید اغلب از مهمان پذیرایی کنید؟ این تقریباً مطمئناً به این معنی است که لکه های فرش سردرد منظم شماست. چه آب سیب باشد ، چه شراب ، ریختن مایع روی فرش شما آسان است و دیر یا زود این کار انجام می شود. حتی مقاوم ترین فرش در برابر لکه ها نیز نمی تواند از بروز همه لکه ها جلوگیری کند.
بنابراین بهترین رنگ فرش که می توانید برای پنهان کردن لکه ها استفاده کنید چیست؟ اگر چنین سناریویی را به عنوان تکرار احتمالی مایعات روی فرش تصور می کنید ، باید فرشی جامد تیره انتخاب کنید.

آیا می خواهید خاک را پنهان کنید؟
احتمالاً فکر می کنید کثیفی به راحتی لکه ها را پنهان می کند. از بعضی جهات شبیه به هم هستند ، اما یک تفاوت اساسی وجود دارد. در اثر ریختن لکه هایی روی فرش باقی مانده و از چسبندگی مشتقات نفتی کثیفی ایجاد می شود. فرشی که در دفع لکه ها تبحر داشته باشد لزوماً ضد آلودگی نیست.
اگر می خواهید لکه های خاک را پنهان کنید کدام رنگ را باید انتخاب کنید؟ یک فرش چند رنگ یا بافته شده انتخاب کنید. طراحی طبیعی این فرش ها به مراتب کمتر مشهود است که محصول شما به نظافت حرفه ای نیاز دارد.

 

  • ماهور کیانی
۳۰
خرداد

بدون شک رنگ در دکوراسیون داخلی جز مهمی است. بیشتر لوازم جانبی در فضای اتاق نقش ثانویه دارند ، اما فرش همیشه عنصری قدرتمند است که می تواند تمام جزئیات فضای داخلی را در یک کل واحد ترکیب کند. می توان آن را سرمایه گذاری طولانی مدت نامید ، زیرا فرش بیش از یک سال شما را به وجد می آورد. به همین دلیل مهم است که با هوشمندی و مسئولیت پذیری به انتخاب رنگ نزدیک شوید. هر فضای داخلی متفاوت است ، اما قوانین اساسی برای کمک به شما وجود دارد.

 

هدف فرش در فضای داخلی شما
اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است که فرش در فضای داخلی چه نقشی خواهد داشت. این که آیا به مرکز توجه تبدیل خواهد شد ، یا یک ترکیب هماهنگ و بدون مانع برای دکوراسیون. در حالت اول ، بهترین راه حل یک رنگ متضاد فرش است. در مرحله دوم ، گزینه ای را انتخاب کنید که در همان طرح رنگ کل فضای داخلی باشد.

 


تن رنگ می تواند بر روحیه و رفتار ما تأثیر بگذارد. رنگ های گرم (کرم ، قرمز ، زرد ، نارنجی) احیا و تحریک می شوند ، در حالی که رنگ های سرد (خاکستری ، آبی ، سبز ، بنفش) اثر آرامش بخشی و آرام بخشی دارند. بنابراین ، برای اتاق هایی که پنجره های آنها رو به طرف غیر آفتابی است ، سایه های گرم توصیه می شود. برعکس ، برای فضای داخلی جاویدان ، بهتر است یک طرح رنگی سردتر از فرش انتخاب کنید.

 

فرش ساده یا چند رنگ؟
یک فرش تک رنگ یک گزینه عالی برای فضای داخلی مدرن و مینیمالیستی است. اگر اتاق شما از قبل با نقوش روی کاغذ دیواری ، پرده یا مبلمان تزئین شده باشد ، همچنین مناسب است. یک فرش بدون نقش و نگار ، انواع و اقسام اطراف را صاف و آرام می کند. فضای داخلی یکنواخت به احیای فرش چند رنگ کمک خواهد کرد که باعث ایجاد رنگ ، حالات و ایجاد برجستگی در خانه شما می شود.

 

 

در واقع ، دستیابی به "انقلابی" در درک فضای آپارتمان با یک فرش مد روز آسان است. بسته به اینکه از گزینه دکوراسیون کف استفاده شده باشد ، اتاق می تواند کمرنگ یا روشن شود ، کوچک یا منبسط شود. بحث اصلی در اینجا رنگ است. در واقع ، این او است که بر رژه داخلی حاکم است.

برای درک اینکه آیا فرش مجبور است "به دادگاه برود" ، لازم است که رنگ آن در برخی دیگر از جزئیات دکوراسیون اتاق تکرار شود. اینها می توانند گلدان ، پرده ، بالش باشند. سپس تعادل محلول رنگی ایجاد می شود و رنگ فرش بقیه قسمتهای اتاق را "هدایت" می کند.

برای بازی صحیح در تن طیف رنگ ها ، باید نور منطقه را در نظر بگیرید. در یک اتاق خیلی آفتابی ، "نقطه" روی زمین باید حاوی سایه های سرد باشد - سبز ، آبی و در یک اتاق سایه دار ، جسورانه یک پوشش نارنجی یا زرد قرار دهید. رنگ فرش را با مبلمان و روحیه خودتان مطابقت دهید.

 

اگر به دنبال آرامش مالیخولیایی در اتاق خواب هستید ، فرش هایی با رنگ های خاموش و پاستلی را انتخاب کنید. اگر روی سرگرمی و هیجان در اتاق نشیمن حساب می کنید ، پس آن را با یک نسخه پر آب و تاب و سرحال "منفجر کنید".

 

  • ماهور کیانی
۱۷
خرداد

در اینجا می توانید فرش های دستباف ایرانی (فارسی) واقعی پیدا کنید که به دلیل مواد ، الگو و تکنیک ساخت منحصر به فردشان بسیار مشهور هستند. هیچ ماشینی توانایی تکرار گره های ایجاد شده توسط دست انسان را ندارد و هر فرش گرمای روح بافنده خود را به همراه دارد. الگو روی فرش کلاسیک ایرانی می تواند بسیار متنوع باشد: از یک گیاه پیچیده یا زینت هندسی گرفته تا یک طرح کاملاً پیچیده روی یک فرش نقاشی. صنعتگران از ایران از پشم گوسفند طبیعی ، ابریشم فرش می بافند و این الگو با استفاده از رنگ های طبیعی و بدون هیچ گونه ناخالصی مصنوعی استفاده می شود.

به همین دلیل فرش های ایرانی قرن هاست که به عنوان یک کالای ارزشمند باقی مانده است. ضرب المثل معروف "خرید فرش خوب خرید فرش ایرانی است" از هوای مطبوع شکل نگرفته است. در واقع فرش های ایرانی از نظر زیبایی ، کیفیت و تنوع بی نظیر هستند. زیبایی خیره کننده فرش های ایرانی در سراسر جهان شناخته شده است. و شخصی که تصمیم می گیرد "فرش ایرانی بخرد" تصمیم درستی می گیرد و محصولی بی نظیر با بالاترین کیفیت و زیبایی شگفت انگیز دریافت می کند.

اسرار فرش بافی در ایران باستان با ارزشهای مادی برابری می کردند ، به طور مقدس در خانواده نگهداری می شدند و نسلی به نسل دیگر منتقل می شدند. قدمت قدیمی ترین فرش های ایرانی که تا به امروز باقی مانده است 2500 سال تخمین زده شده است. جالب اینجاست که از آن زمان تاکنون تکنیک کلاسیک ساخت فرش دستباف ایرانی تغییر نکرده است. ایران ضمن ایجاد فرش های خود ، همچنان فناوری ساخت آنها را مخفی نگه می دارد.

 

هر یک از مراکز قالیبافی (تبریز ، قم ، اصفهان ، نائین ، گیبه) روشهای اصلی بافتنی ، فرآوری مواد اولیه و ایجاد الگوهای خاص خود را دارد و از این رو تمام فرشهای مدرن ایران بی نظیر هستند و می توانند آثار هنری محسوب شوند. فرش دستباف ایرانی ارزان نیست. با وجود این ، ایران همچنان بزرگترین تولید کننده فرش جهان است.

محصولات ایرانی با گذشت زمان جایگاه بهترین ها را در میان فرش های شرق از دست نمی دهند. با خرید فرش های مدرن ایرانی مطمئن باشید که خصوصیات آنها از فرش های سنتی ایرانی کم ندارد. همان مواد ، فن آوری گره زدن ، تراکم آنها ، منحصر به فرد بودن بافت ، رنگ ها ، ترکیب ، نقاشی.

منطق گره بافی ، تراکم آنها ، منحصر به فرد بودن بافت ، رنگ ها ، ترکیب ، نقاشی. به لطف این ، فرش ایرانی هنوز با سعادت ، شکوفایی و ذائقه ظریف همراه است. و شما می توانید از خصوصیات خارق العاده فرشهای اصیل ایرانی کاملاً قدردانی کنید و آنها را به نوه های خود تحویل دهید.

 

فرش دستباف و ماشینی ایرانی (فارسی): کجا و چگونه ساخته می شوند ، قیمت آنها چقدر است؟

در قلمرو ایران مدرن به مدت پنج هزار سال ، ایالتهای پارسی با نامهای مختلف وجود داشت که غالباً جمعی آنها را پارس می نامند. بسیاری از آنها افسانه های کودکان را به یاد می آورند ، جایی که پادشاهان ایرانی در آن شرکت می کنند ، کاخهای باشکوه و باغ های معطر ، کاروان های شتر که با کالاهای گران قیمت در صحرا قایقرانی می کردند ، که مطمئناً فرشهای معروف ایرانی نیز در آن وجود داشت. در مورد ایران مدرن ، این فرشها همچنان به زیبایی تولید می شوند که به طور سنتی ایرانی نامیده می شوند. به طور کلی ، این پاسخ به این پرسش خواهد بود که فرش واقعی ایرانی - در ایران ، از کجا ساخته می شود؟ 

متریال فرش های ایرانی

پشم بی نظیر

سازندگان فرش های ایرانی بیشتر با پشم گوسفند کار می کنند ، که به خودی خود نمی تواند یک پالت رنگی گسترده ارائه دهد. کت و شلوار گوسفند امکان بدست آوردن پشم سفید ، خاکستری ، زرد ، قهوه ای مایل به زرد و قهوه ای از آنها را دارد. پشم با کیفیت متفاوت در قسمت های مختلف بدن گوسفند رشد می کند. حداکثر 10 نوع پشم را می توان از یک گوسفند به تنهایی قیچی کرد ، بنابراین متخصصان با جدیت پس از قیچی با جداسازی قطعات آنها کار می کنند.


متأسفانه ، ایران اکنون نه تنها محصولات دست ساز را به فروش می رساند ، بلکه محصولات بیشتر ساخته شده در صنعت نیز یافت می شوند. برای تأمین تقاضای روزافزون در جهان ، فرشهای پشمی ایرانی ، ماشینی ، که در تولید آنها از مواد مصنوعی و رنگ ، چاپ ماشینی و پیری مصنوعی استفاده می شود ، به طور فزاینده ای تولید می شوند. چنین فرشی به ابعاد 2x3 متر فقط 250-300 دلار هزینه دارد ، اما نمی توان آن را فارسی خواند ، اگرچه ساخت ایران است.

حتی با کیفیت یکسان مواد اولیه ، فرش دستباف یک مرتبه بیشتر از فرش ماشینی ایرانی هزینه دارد. این عمدتا به دلیل تلاش زیاد و باورنکردنی فرآیند دستی است. علاوه بر این ، گره های گره ای دستی همیشه کمی متفاوت هستند ، شکل منحصر به فردی دارند و گره های مختلفی در ساخت فرش وجود دارد. بنابراین ، به راحتی نمی توان دو فرش دست ساز یکسان وجود داشت ، حتی اگر مطابق با همان طرح ساخته شده باشند. شکل نامنظم و کمی ناهموار گره ها جذابیت خاصی به فرش دستباف می بخشد. اما دستگاه فرشهای عالی و بدون نقص می سازد ، اما همه آنها کاملاً یکسان هستند.

اما مهمتر از همه ، این دستگاه قادر نیست توده فرش را با کمک گره ها تعمیر کند ، آن به راحتی حلقه شمع را بین پود و پایه سوراخ می کند ، بنابراین محصولات دست ساز بسیار قوی تر و با دوام تر هستند.

 

بافندگان فرش فقط در سایه و در زیر نور آفتاب کار می کنند ، در غیر این صورت ممکن است نخ ها را اشتباه گرفته و سایه ای کمی متفاوت به خود بگیرند. آنها می گویند که با ساخت یک فرش ، فرد با نصف دیوپتر چشم جدا می شود.

 

در زیر یک فرش دستباف ، رنگ ها و الگو تمیز خواهد بود ، در حالی که الگو روی فرش دستگاه شسته می شود.

فناوری ساخت فرش

 

ابتدا هنرمند طرحی از قطعه را به اندازه یک چهارم روی کاغذ می کشد و سپس با یک پوشش متقارن نقاشی را کامل می کند.
پس از آن ، طرح رنگی شده و به کاغذ گراف منتقل می شود. این طرح به استاد منتقل می شود ، که از آن برای ساخت فرش استفاده می کند.
پایه بر روی قاب چوبی کشیده می شود و روند طولانی بافتن شمع در آن آغاز می شود.


هر نخ باید با یک گره مخصوص ثابت شود ، که استاد برای هر کدام از آنها حدود 2 ثانیه وقت می گذارد.

تعداد گره در متر مربع کیفیت فرش را تعیین می کند: بدیهی است که هرچه تعداد فرش محکمتر و متراکمتر باشد ، الگوی آن واضح تر است و بر این اساس هزینه فرش ایرانی نیز افزایش می یابد.


تراکم فرشهای ایرانی با کیفیت بالا 1.5-2 میلیون گره در متر مربع است. متر مطلوب است که گره ها به طور منظم مرتب شده و یکنواخت باشند. گره نازک با انگشتان نازک کودکان بسیار ساده تر است ، بنابراین دختران نوجوان به طور سنتی به عنوان بافنده استفاده می شوند. فرش دستباف از یک استاد از چند ماه به سه سال زمان می برد.

 

  • ماهور کیانی
۱۶
خرداد

نحوه تمیز کردن انواع فرش ها

پشم: یک فیبر طبیعی از گوسفندها که کاملاً با دوام است و می توان آن را با مواد شوینده پشمی تمیز کرد.
ابریشم: یک الیاف طبیعی است که کمی ظریف تر از پشم است. با مخلوطی از قسمتهای مساوی آب و سرکه سفید تمیز کنید.

پلی استر: پلی استر نسبتاً ضد لک است ، اما اگر به تمیز کردن نیاز دارد ، می توان آن را با شوینده ملایم (شبیه پشم) انجام داد.
پنبه: اغلب در فرشهای تخت استفاده می شود. بسیاری از فرشهای نخی را می توان با چرخه آرام با آب گرم شستشو داد (دستورالعمل های مراقبت را بررسی کنید)

جوت: جوت در برابر آب مقاوم نیست ، بنابراین نباید مرطوب شود. اگر فرش جوت شما نیاز به تمیزکاری عمیق دارد ، یک سرویس حرفه ای انتخاب کنید.
سیسال: فرشهای سیزال نیز در برابر آب مقاوم نیستند. اگر آب لکه ای برجا گذاشت ، بلافاصله لکه را خشک کنید و در صورت لزوم تمیز کردن حرفه ای را انتخاب کنید.

وینتیج :فرش های قدیمی بسیار شکننده تر از جدید هستند ، بنابراین به راهنمای اختصاصی ما برای تمیز کردن آنها مراجعه کنید.

 

چگونه یک فرش را جاروبرقی کنیم

فرکانس: از فرش های شما باید به طور منظم استفاده شود (از چند روز در هفته تا چند روز در هفته) ، متخصصان Loloi می گویند. توصیه او در اینجا است:

• برای فرشهای پشته ای معمولی توصیه می شود که هفتگی این کار را انجام دهید

• برای فرشهای شگی ، فرش های بیرون را تکان دهید تا خاک و سایر ذرات شل شود
• فرشهای حلقه ای و بافته شده نیاز دارند که مرتباً خلا را از بین ببرید. اگر نمی توان آن را حذف کرد ، خلا را در بالاترین حد ممکن تنظیم کنید (مانند فاصله از کف ، نه قدرت).

 

چگونه یک فرش تمیز کنیم


در صورت ایجاد لکه می توان قسمت اطراف آن را تمیز کرد. اما هر چند ماه تا یک سال نیاز به تمیزکاری عمیق دارد. روش زیر برای فرشهای پشمی و پلی استر مناسب است. می توانید فرشهای ابریشم را با استفاده از این روش تمیز کنید اما مواد مساوی آب و سرکه را جایگزین مواد شوینده کنید.

سطل
جارو
مواد شوینده سبک یا مواد شوینده پشمی (مانند وولیت)
اسفنج
پارچه یا حوله خشک

 

 

روند
1. ضرب و شتم 

فرش را بیرون آورده و روی حصار یا پارچه آویزان کنید. با استفاده از جارو یا چوب بلند ، فرش را بزنید تا خاک یا گرد و غبار باقی مانده از آن خارج شود.

2. فضای صفر

ابتدا با جاروبرقی فرش دو طرفه و پاک کردن تمام آلودگی های سست ، شروع کنید.
3. یک ترکیب پاک کننده ایجاد کنید

در یک سطل ، تمیز کننده خود را مخلوط کنید: "از یک ماده شوینده تمیز کننده پشم استفاده کنید یا یکی را با یک قاشق چای خوری مواد شوینده طبیعی و یک قاشق چای خوری سرکه سفید خالص ، همراه با یک چهارم آب گرم درست کنید ،" 

4. فرش مرتب

یک اسفنج را به آب آغشته کنید ، رطوبت اضافی آن را بگیرید ، و پاک کننده را روی فرش لکه کنید و به صورت مقاطعی کار کنید تا تمام سطح را بپوشانید.
5. شستشو دهید

یک سطل را با آب ساده پر کنید و مرحله 4 را با یک اسفنج تمیز تکرار کنید.
6. نقطه تمیز

در صورت لکه های لجبازی ، با مخلوط مواد شوینده و سرکه پاک کنید. سپس با استفاده از اسفنج تمیز و آب آن را بشویید.

7. اسمیر کنید

با استفاده از یک پارچه یا حوله تمیز و خشک ، سطح سطح فرش را پاک کنید تا رطوبت اضافی آن پاک شود.
8. خشک

قبل از راه رفتن روی فرش اجازه دهید یک شب کاملاً خشک شود.

  • ماهور کیانی
۱۵
خرداد


چه سوالاتی باید از فروشنده بپرسید؟

 اولین چیزی که می پرسم این است که "چه چیزی این فرش را بسیار خاص ، منحصر به فرد و منحصر به فرد می کند؟" همچنین ، ممکن است بخواهید در مورد دوره زمانی و اهل کدام منطقه سوال کنید. اگر آشنایی ندارید ، به برخی تحقیقات نیاز خواهید داشت ، اما در واقع بافت ،، نقوش ، نخ و رنگ است که به شما در مورد ریشه یک فرش می گوید. دانستن اینکه چه چیزی برای دوره های زمانی خاص و مکان های خاص مشترک است ، اطلاعات بیشتری به شما می دهد.

 

چگونه می توانید تشخیص دهید که یک فرش ارزشمند است؟ و با کیفیت بالا؟ به دنبال چه چیزی می گردید؟

به عنوان یک قاعده کلی ، احتمالاً شماره یک چیزی که فرش را برای من خاص می کند ، این است که چقدر منحصر به فرد و متفاوت است. مخصوصاً یک فرش با طراحی ساده لوحانه - به معنای این که صنعتگر در حین کار طراحی را ایجاد کرده و قطعه را با اشتیاق و هنرمندی تزریق کرده و عنصر انسانی را برجسته می کند. این توسط ماشین ساخته نشده و کامل نیست ، این یک کار هنری است. و برای من ، این باعث می شود که همه چیز با ارزش تر باشد.

 

در این میان ، چگونه می توان تشخیص داد که یک فرش قدیمی نیست ، اما برای ساختن آن ساخته شده است؟
 

فرش های با کیفیت و دست ساز که برای جلوه به نظر می رسند نیز می توانند لوکس باشند. اما اگر می خواهید فرشی پرنعمت تهیه کنید ، شرایط خاصی وجود دارد که معمولاً فقط با افزایش سن به وجود می آید. این شامل سایش ، رنگ و نحوه باز شدن نخ در طول زمان است. پشم ظریف با افزایش سن درخشش بیشتری می بخشد. و رنگ ها اغلب ظریف تر و طبیعی تر به نظر می رسند.

 

فرشهای کهنه و قدیمی 

 

سایش و نقص مناسب - حتی مطلوب است. به خصوص اکسیداسیون رنگها. ویژگی این فرشهاست 

 

چرا کسی می خواهد فرشی قدیمی بخرد که کاملاً جدید باشد؟

برای من ، این واقعا بیشتر به کیفیت و منحصر به فرد بودن فرش مربوط می شود ، چه قدیمی باشد و چه جدید نباشد. اما مسلماً اگر به دنبال یک قطعه منحصر به فرد هستید ، یک فرش پرنعمت خریداری می کنید.

من دوست دارم فرشهای جدید و قدیمی را به راحتی مخلوط کنم. به عنوان مثال ، شاید یکی از فرشهای گرمتر و جدید من را اضافه کنید که دارای بافت قدیمی تر و ملایم بافته شده است - این یک راه راه ، بسیار تمیز است - با یک خانواده از همان رنگ. با یک فرش قدیمی. فرش جامد جدید می تواند در اتاق ناهار خوری و فرش وینتیج طرح دار در اتاق نشیمن استفاده شود. کنار هم قرار گرفتن هر قالیچه زیباتر خواهد شد.

  • ماهور کیانی
۱۳
خرداد

دستگاه های فرش
این نوع فرشها در کشورهای دارای فرش ماشینی مانند بلژیک ، مصر و ترکیه و ایران در واحدهای بزرگ یکپارچه بافته می شود. مقدار فرش هایی که می توان از یک ماشین بافندگی  اتوماتیک بافته شود ، در طیف گسترده ای از الگوها و رنگ هااست. با توجه به هزینه پایین تولید این فرش ها قیمت آنها بسیار مقرون به صرفه است. همچنین ، یک مزیت بزرگ برای ماشین آلات قالی بافی این است که می توان آنها را در داخل شستشو داد و نیازی به استفاده از کمک حرفه ای برای تمیز کردن آنها نیست.

 

فرش
فرش معمولاً با حداکثر عرض 4 متر در اروپا و 4.6 متر برای ایالات متحده تولید می شود. فرش می تواند یک اتاق کامل یا مناطق بزرگتر مانند اتاق کنفرانس را که از این پس "دیوار به دیوار" نامیده می شود ، پوشش دهد.
از اینگونه فرش ها می توان به عنوان فرش استفاده کرد. در انتهای آن ، در ابعاد مشترک فرش ، می توان آن را برش و لبه داد. فرش ها بسیار تکامل یافته اند و دارای چندین ویژگی Shaggy ، Smooth ، برجسته و بربری هستند.

 فرش را می توان از یک یا چند نخ ، طبیعی یا مصنوعی تهیه کرد. نخ ها بر اساس مقاومت ، ظاهر و سهولت ساخت انتخاب می شوند.

هیت ست
پلی پروپیلن به عنوان (Heatset) نیز شناخته می شود که برای تولید نخ های فرش مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با دوام و مقرون به صرفه است. معمولاً برای فرشهای شگی ، فرسی و حلقه ای استفاده می شود. فرشهای نخ پلی پروپیلن بسیار مقاوم و مقاوم هستند و بنابراین در زمینه های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین ، این نوع نخ به راحتی لک نمی شود ، زیرا مواد رطوبت را جذب نمی کنند.

 

پشم
نخ های پشمی بسیار بادوام هستند ، رنگ آنها آسان است و یک محصول طبیعی است. در صورت افزودن نخ های مصنوعی ، مقاومت نخ می تواند بسیار بیشتر شود. فرش ها و فرش های ساخته شده از نخ پشمی دارای بافتی نرم و غنی هستند و معمولاً توسط شرکت های بزرگ طراحی انتخاب می شوند. فرشهای پشمی و فرش ها می توانند فضاها را گرم کنند و تنها نقطه ضعف آن پرزهایی است که بسته به آهستگی متوقف می شود.

 

پلی استر
نخ پلی استر را به دلیل درخشش طبیعی معمولاً Art Silk می نامند. و از آن جهت تولید نخهای فرش استفاده می شود که بادوام هستند. معمولاً برای فرشهای شگی استفاده می شود. همچنین ، این نخ ها به راحتی رنگ نمی شوند ، زیرا به عنوان ماده هیچ رطوبت را جذب نمی کنند.

 

اکریلیک
نخ اکریلیک یک ماده مصنوعی است که برای اولین بار در سال 1941 ایجاد شد ، اما از آن زمان تاکنون پیشرفت زیادی داشته است. به دلیل دوام بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. هم برای فرش دستباف و هم فرش ماشینی استفاده می شود. برای فرش کودک نیز استفاده می شود ، زیرا طبیعت ضد حساسیت است. همچنین می تواند از نخ پشمی به راحتی تقلید کند ، با یک فرآیند ساده ، به عنوان یک جایگزین اقتصادی برای نخ پشم استفاده می شود.

 

گره های تراکم
از گره های چگالی می توان به عنوان درجه ای از کیفیت فرش استفاده کرد. هر چقدر متراکم تر ، کیفیت فرش بهتر است. گره های یک فرش ماشینی متوسط ​​از 500000 گره در مترمربع متغیر است ، در حالی که فرش بسیار خوب به 1،000،000 تا 1،200،000 گره در متر مربع می رسد. فرشهای دستباف ، یعنی گره ای ، البته به دلیل خاصیت ، سختی و روش بافت باید از این نوع گریدها کنار گذاشته شوند. یک تجربه کارگر بافته شده با شرایط متوسط ​​می تواند به 10،000 گره در روز برسد.

  • ماهور کیانی
۱۲
خرداد

راهنمای خرید فرش

 


متداول ترین موادی که امروزه در تولید فرش استفاده می شود پشم ، الیاف مصنوعی ، ابریشم طبیعی یا ترکیبات مختلف آن است. سنت در طراحی فرش تأثیر بسزایی دارد.

فرش حتی امروز ، اول از همه ، نقش تزئینی خود را حفظ کرده است. این یک دکوراسیون محیطی است ، سپس یک شی useful مفید در اتاق است. از این نظر ، محل ، مدل و بافت فرش باید با بقیه تزئینات محیطی هماهنگ باشد.

فرش ها در انواع مختلفی از اشکال ، اندازه ها ، رنگ ها ، الگوها و بافت ها وجود دارند. از ترکیبات احتمالی بین این ویژگی ها ، بی نهایت امکانات انتخابی حاصل می شود ، بنابراین همه قطعاً فرش مورد علاقه خود را پیدا می کنند.

 

 

از نظر سبک ها ، فرش ها را می توان در 4 دسته اصلی طبقه بندی کرد:

کلاسیک - با ظرافت و هماهنگی مشخص می شود. ساخته شده از مواد سنتی & ndash؛ پشم ، ابریشم این طرح ها به طور سنتی الهام گرفته شده اند & ndash؛ فارسی (آسیایی) ، روسی یا فرانسوی.

مدرن - با سادگی ، فضایی و عملکرد متفاوت است. آنها از مواد مصنوعی ساخته شده اند. فرش یک لوازم جانبی مد است ، مدل های جدیدترین نسل ، خلاقیت طراحان معروف است.

زرق و برق - با ترکیب عناصر باروک و عناصر مدرن متفاوت می شود. عناصر تزئینی از درخشش و پالایش ناشی می شوند.

چند رنگ - عناصر تزئینی و نساجی این سبک خلاقیت ، سرگرمی ، خوش بینی و عدم انطباق را به وجود می آورد.

 

 

نصب فرشها ساده ترین جنبه است ، به این ترتیب که می توان آنها را در یک فضای دیگر بار دیگر مرتب کرد. به عنوان تذکر فرشهای سبک یا کوچک ، در کفهای براق یا لغزنده ، استفاده از مواد لاستیکی ضد لغزش را برای جلوگیری از حوادث توصیه می کنیم.


اگر می خواهید در اتاق نشیمن فرش بخرید ، یک چرخ رولت بردارید و هم طول و عرض اتاقی که می خواهید فرش را در آن قرار دهید و هم فاصله دیوار تا مبل و صندلی راحتی را اندازه بگیرید. محاسبات خود را انجام دهید و سپس دریابید که یک فرش باید چه اندازه ای داشته باشد ، می توانید مبلمان را در قسمت مکالمه ، حداقل با پایه های جلو ، اگر نه کل ، در آن قرار دهید. در واقع این یکی از رازهای طراحی است: فرش خوب انتخاب شده مبلمان را لنگر می اندازد و منطقه خاصی از اتاق را مشخص می کند و به اتاق ظاهری یکدست و ظریف می بخشد. اگر فرشی بیش از حد کوچک جلوی مبل قرار دهید ، ظاهری ناجور به نظر می رسد و هوایی کمی به هم ریخته به محیط می بخشد.

 

اگر می خواهید فرش در اتاق خواب خود بخرید ، بسته به محل قرارگیری تختخواب ، گزینه های مختلفی پیش رو دارید. مهم است که وقتی صبح از رختخواب بلند می شوید ، بتوانید پاها را روی پارچه ای نرم و کرکی قرار دهید نه روی پارکت های برهنه و سرد. این فرض بر شماست که فرش بزرگی را انتخاب کنید ، مانند کل اتاق ، دو فرش مستطیل شکل در کنار تخت قرار دهید یا به تنهایی ، کنار تخت کنار دیوار قرار دهید. در هر صورت ، شما هنوز هم باید طول و عرض اتاق خواب و اندازه تخت را اندازه بگیرید.

 

فرش ساده یا اضافی؟ این به کدام دکوراسیون که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد
فکر کنید برای اینکه چشم نواز باشد باید دکوراسیون اتاق متعادل باشد. اگر می خواهید اتاق را به سبک بارگیری شده ، با مبلمان تزئین شده ، پرده های فراوان و بسیاری از دکوراسیون ها بچینید ، فرش با سایه های خنثی به طور درخشان نقش یک پس زمینه کامل را پرداخت می کند.

در غیر این صورت ، اگر مبلمان ساده باشد ، رنگ اتاق نسبتاً خنثی و دکوراسیون به تعداد کم باشد ، بسته به سبک چیدمان می توانید یک فرش چند رنگ کلاسیک یا یک مدرن ، با نقوش هندسی و کنتراست های قوی انتخاب کنید.

  • ماهور کیانی
۱۲
خرداد

ما به عنوان تخصص فرش آنتیک یا وینتیج ، از همه فرش های شما که دارای طرح های مختلفی با نقش و نگارهای زیبا هستند ، ارزیابی می کنیم که فرش های شما را که دارای الگوهای بسیار منحصر به فردی هستند ،   آنها به شما یک ارزش می دهند اگر می توانید فرشهای خود را که با رنگ و نقوش متنوع گلدوزی شده است بفروشید ، می توانید آنها را با دوستداران عتیقه جمع کنید.

فرش ها و فرش ها را می توان با توجه به مکان و زمان ساخت آنها طبقه بندی کرد. فرش و موکت از جمله عتیقه های مهم هستند که مجموعه داران بیشترین علاقه را به آنها نشان می دهند.

به فرآیند تعیین اینکه آیا فرشها و قالیچه های شما ، که از اجداد و پدربزرگ های شما به ارث رسیده اند ، دارای ارزش عتیقه هستند ، ارزیابی فرش گفته می شود.

 

چگونه فرش قدیمی را تشخیص دهیم
اشتباه است که هر فرش قدیمی را عتیقه بدانید. برای اینکه یک فرش قدیمی عتیقه باشد باید ویژگی های دیگری غیر از قدمت آن داشته باشد. نباید فراموش کرد که قرن ها است که محققان ، مجموعه داران و بازرگانان به طور مداوم در مورد سالهای بافندگی ، مناطق و ویژگی های فرش های قدیمی بحث می کنند.

عواملی که در ارزش یک فرش قدیمی نقش دارند ، سن و منطقه فرش ، الگو و رنگ فرش ، کمیاب بودن فرش (چه نوع معمولی باشد) ، اندازه فرش ( ابعاد کوچکتر مساحت استفاده وسیع تری خواهد داشت و افراد بیشتری به آن تقاضا خواهند کرد) ، شرایط فرش (شرایط) و از همه مهمتر اینکه فرش توسط صاحبش چه اندازه دوست داشته و پذیرفته شده است.

 

عصر فرش عصر فرش یکی از ویژگی های بسیار مورد جستجو در یک فرش قدیمی است. برای فرش امروزی بودن یک فرش باید بیش از 100 سال قدمت داشته باشد. زیرا این احتمال وجود دارد که سایر ویژگی های جستجوی یک فرش عتیقه را فقط در چنین فرشی بتوان یافت. فقط می توان با اطلاعات تاریخ بافته شده روی فرش یا فرش به نتیجه کامل و دقیق در تعیین سن فرش رسید.

چنین اطلاعات تاریخی را می توان در بسیاری از فرش ها و گلیم های قدیمی یافت. متنی که در بافت تاریخ به کار رفته است ، اطلاعاتی نیز درباره منشأ بافنده ارائه می دهد. به عنوان مثال ، ترکان مسلمان از الفبای عربی ، یونانیان مسیحی از الفبای لاتین و ارامنه مسیحی از الفبای ارمنی استفاده کردند. در بعضی از فرش ها تاریخ از چپ به راست نوشته نشده است بلکه از راست به چپ نوشته شده است. این نشان می دهد که فرش با نگاه کردن از قسمت پشتی اصلی که دارای تاریخ واقعی است ، بافته شده است.

 

اماکن فرش عتیقه
سن فرش عتیقه چقدر است؟ البته قدمت فرش عتیقه مهم است زیرا کهنه فرش عتیقه بودن یا نبودن آن را تعیین می کند. فرشی با قدمت 70 سال به بالا نسبت به الگو ، بافت یا رنگ ارزش پیدا می کند و ارزش آن کاهش می یابد. اگر می خواهیم این را مثال بزنیم ، فرش Bünyan را مثال می زنیم. فرش بانیان با الگوهای بسیاری تولید می شود. فرشهای رنگی و آبی رنگ و پایه قرمز فرش بونیان که ما آنرا الگوی پراکندگی می نامیم ، دو برابر فرشهای بونیان طرح دار فرش ارزش دارند.

فرش قزاق قفقازی ، فرش فتحیه ، فرش تبریز ، فرش Hereke ، فرش ایرانی ، فرش ابریشم ، فرش Yagci Bedir ، فرش کارس ، فرش Milas ، فرش عشایر عتیقه ، زندان سیواز ، فرش Bünyan ، فرش Uşak ، فرش Isparta ، انواع فرش ، ما خرید و فروش انواع فرش.

 

  • ماهور کیانی
۱۱
خرداد

مزایای فرش یک رنگ

 

در حالت ایده آل ، شما باید یک سایه خاص یا یک بافت خاص را انتخاب کنید ، که یک اتاق خنثی را از بی هویتی خارج کند ، به آن ظرافت و شخصیت می بخشد. به عنوان مثال ، لوازم جانبی مانند فرش ویسکوز دکورینو با تزئین منحصر به فرد ، مجموعه Locri ، موفق به تغییر شکل ظاهری یک اتاق نسبتاً ساده می شود.

 

فرش های تک رنگ بسیار متنوع هستند و یکی از نقاط قوت آنها این است که شما می توانید سبک های طراحی داخلی را به راحتی دست و پا بزنید. عنصر پرمدعا نیست ، برای هر دو نوع چیدمان مدرن و کلاسیک مناسب است. وقتی احساس می کنید نیاز به تغییر جو دارید ، فرش uni به شما کمک می کند تا بلافاصله به این مهم دست پیدا کنید. چند اکسسوری جدید ، تغییر رنگ پرده به اضافه دو ، سه قاب عکس جدید برای هر اتاق کافی است ، اگرچه شامل همان فرش و مبلمان یکسان است ، تا مانند یک اتاق جدید به نظر برسد.

 

یکی دیگر از مزایای فرش تک رنگ این واقعیت است که با احتیاط عناصر ستاره را در هر اتاق برجسته می کند. اگر مبلی را با جلوه های ویژه انتخاب کرده اید یا مبل راحتی دارید که بلافاصله جلب توجه می کند ، بهترین راه حل برای "درخشش" آنها انتخاب فرش یک رنگ و ساده است.

 

مراقب باشید ، با این حال ، چقدر با سادگی پیش می روید! فرش لازم نیست که معمولی باشد ، از میان پیشنهادات دکورینو یکی جذاب انتخاب کنید که شخصیت خانه شما را کامل کند.

از بین انواع فرش ها ، برخی به راحتی می توانند عناصر یک اتاق را هماهنگ کنند. بنابراین ، اگر اتاق پر از مبلمان یا لوازمی باشد که با رنگ پر شده اند ، فرش uni با سادگی می تواند تعادل برقرار کند. به همین ترتیب ، در حالت برعکس ، اگر اتاق شامل مبلمان مینیمالیستی و عناصر دکور "خوب" باشد ، یک فرش ساده ، با رنگ پررنگ ، همان چیزی است که شما برای روح بخشیدن به اتاق نیاز دارید. اگر چنین اتاق هایی دارید ، از انتخاب فرشی به رنگ پررنگ نترسید ، زیرا جذابیت و انرژی مثبت را به اتاق می آورد.

 

 

مزایای فرش زرد: آفتاب و گرما ، روی زمین شما!

 

هیچ رنگی بهتر از زرد به اتاق و گرما بیشتری نمی بخشد. اتاقی با عناصر زرد یا طلایی چیزهای زیادی درباره کسانی که در آن زندگی می کنند می گوید. چنین سایه هایی نشان می دهد که آنها افرادی گرم ، دوستدار زندگی ، شاد ، خلاق و باز هستند.

 

پیشنهاد می کنیم برای احساس حضور خورشید در خانه منتظر بهار یا تابستان نباشید و یک فرش زرد رنگ دکورینو نه تنها ظاهر ، بلکه فضای خانه شما را نیز تغییر خواهد داد. انواع فرش زردی که انتخاب کرده ایم به راحتی با مبلمان و تزئینات موجود در اتاق مطابقت دارند و علاوه بر این ، با سیستم های گرمایش از کف نیز سازگار هستند.

 

 

اگر در مرحله چیدمان یک اتاق هستید و فقط می دانید که فرش زرد می خواهید ، پیشنهاد ما این است که برای هماهنگی کامل ، لوازم جانبی را از طیف وسیعی انتخاب کنید: خاکستری (مخصوصاً برای یک دفتر یا اتاق با مردانه نگاه کنید) ، قهوه ای ، سبز ، قرمز یا یاسی.

 

چگونه می توان رنگ فرش را با بقیه رنگهای اتاق مطابقت داد

 

هنگام چیدمان یک اتاق یا حتی بیشتر ، مبلمان و رنگ دیوارها ، در بیشتر موارد ، اولین چیزهایی هستند که به آنها فکر می کنیم. ما مجلات و سایت های تخصصی را مطالعه می کنیم ، از مشاوره دوستانی که اخیراً این روند چیدمان را نیز طی کرده اند ، می خواهیم ، فروشگاه های واقعی و مجازی را "ضرب و شتم" می کنیم و به سمت سبکی حرکت می کنیم که فکر می کنیم کاملاً متناسب با ما و زندگی روزمره ماست.

از آنجا که تمرکز اصلی در روند چیدمان بر روی قسمتهای اصلی اتاق است مانند تختخواب ، مبل ، کمد ، کشوی تلویزیون ، میز با صندلی یا ویترین ، پرده ها ، لوستر و فرش ، به نوعی در پایان باقی می ماند. پس تعجب آور نیست که متوجه می شویم یافتن چیزی که دوست داریم و مطابقت آن با مبلمان خریداری شده دشوار است. از آنجا که ما دوست داریم روی فرش تأکید کنیم ، در اینجا می توانید رنگ فرش را با بقیه سایه های اتاق مطابقت دهید!

 

با فرش سبز تصویر خانه خود را تازه نگه دارید

 

ما نمی دانیم که آیا شما هنوز این موضوع را فهمیده اید ، اما رنگ سبز روی یک پایه بلند بلند شده و به عنوان رنگ سال 2017 اعلام شده است. به طور خاص ، سبز در سایه Greenery ، توسط موسسه معروف Pantone ، که با ایجاد روندهای رنگی از فضای داخلی و طراحی لباس ، اول از همه ، با گسترش در منطقه زیبایی.

 

فقط با فکر چنین فضای سبز زیبایی ، که به سرعت به قفسه های فروشگاه های سراسر جهان و خانه های میلیون ها نفر رسید ، ما فکر کردیم امروز در مورد اینکه چگونه می توانید این رنگ را در چیدمان خانه خود ادغام کنید صحبت خواهیم کرد. و به منظور طولانی نکردن تعلیق ، به شما می گوییم که می توانید این کار را از طریق یک فرش سبز انجام دهید ، که فضای داخلی خانه شما را تازه می کند و آن را برای همیشه تازه و آرام می کند.

 

 

  • ماهور کیانی
۱۰
خرداد

فرش چه رنگی را انتخاب کنید؟

 

در حقیقت ، فضای آپارتمان با یک فرش ظریف بسیار دلپذیر است. بسته به دکوراسیون کف که استفاده می شود ، ممکن است اتاق کمرنگ ، صیقلی ، باریک یا غیره باشد . بحث اصلی در اینجا رنگ است. در واقع ، اینرنگ فرش است که با کف ست می شود 

 

برای پخش صحیح تن گروهی از رنگ ها ، لازم است که منطقه روشنایی را در نظر بگیرید. در یک اتاق بسیار آفتابی ، "لکه" روی زمین باید سایه های سرد داشته باشد - سبز ، آبی و در اتاق سایه دار ، با خیال راحت رنگ نارنجی یا زرد بگذارید. رنگ فرش را با مبلمان و روحیه خود مطابقت دهید.

 

در یک اتاق بزرگ می توانید یک الگوی بزرگ ، متضاد و هنری را روی زمین ، به یک اتاق کوچک - شیری ، خامه ای و یکنواخت وارد کنید ، این باعث می شود دیوارها بصری برجسته شوند. در این حالت ، محصول باید تمام فضای کف را اشغال کند ، در غیر این صورت "مربع" فضای کوچک را حتی کوچکتر می کند.

 

لطفا توجه داشته باشید که فرش ها نه تنها یک بالشتک راحت برای پاها هستند. این یک رنگ خاص را معرفی می کند ، و با آن ، تغییرات منطقی یک فضای تک رنگ را ایجاد می کند ، و به آن جو می بخشد. با کمک فرش ها ، تفکیک مناطق تفریحی ، ایده ها و جلسات راحت است. فلسفه شاهکار با اندازه صحیح در طبقه در مورد توانایی طراحی راه هایی که میزبان ها مرکز معنایی اصلی آپارتمان را بیان می کنند.

 

فرش باید در چه چیزی جای بگیرد؟

همه چیز به فردیت صاحبان خانه بستگی دارد. برخی دوست دارند با دکور ترکیب شوند و برخی دیگر دوست دارند آن را خاموش کنند. هر دو نظریه حق حیات دارند. با این حال ، یک سری قوانین خاص وجود دارد ، اینکه چگونه آنها باید در متن کف نسخه رنگ داخلی اتاق قرار بگیرند.

در انتخاب کسب کف زیر رنگ مبلمان بهتر است یک مبل سبز روی فرش سبز نگذارید. در اینجا در قانون "ABC Design" "زیر رنگ مبلمان ، اما برعکس". و این بدان معنی است که موثرترین گزینه یک مبل سفید روی فرش قهوه ای است. با توجه به یک طبقه فرد پرشور ، بیش از حد ، با این کنتراست هدایت می شود: کف فرش تیره با توجه به رنگهای روشن.

 

داشتن رویکرد منطقی و عملی در انتخاب مدل ضروری است. در اتاق ورودی طبقه سفید نیست. یک فرش سیاه تیره یک اتاق کوچک را "می کشد". فرش های بسیار روشن و رنگارنگ ، حتی مانند فروشگاه ، گاهی اوقات در خانه آزار دهنده است.

 

همچنین مهم است که به اصطلاح تمرین را با نور انجام دهید. چراغ های زرد رنگی به خوبی کنتراست را سرکوب می کنند و چراغ های نئون حتی غنی ترین رنگ ها را نیز روشن می کنند.

 

چگونه فرش مناسب آپارتمان خود را انتخاب می کنید؟

 

فرش ها عنصر مهمی در هر خانه ای هستند و انتخاب خوب آنها ظاهر زیبایی به خانه شما می بخشد ، بنابراین چگونه رنگ مناسب را انتخاب می کنید؟ چگونه می توانید فرش مناسب را در هر اتاق قرار دهید؟ و بسیاری از نکات دیگر می توانید در این مقاله پیدا کنید.

مراحل انتخاب فرش مناسب اندازه اتاق را بالا ببرید بودجه خود را طوری تنظیم کنید که در معرض اشکال متنوع و جذاب موجود در بازار قرار نگیرید. شکلی را که متناسب با اتاق است تعیین کنید (بیضی ، مربع ، مستطیل و غیره) رنگ های مناسب را انتخاب کنید.

 

نکاتی در هنگام انتخاب رنگ

در صورت برجسته بودن فرش ها ، فرش های برجسته با نقش و نگار ساده یا ساده را انتخاب کنید. رنگ فرش را متفاوت از رنگ مبلمان انتخاب کنید و دیوارها را رنگ آمیزی کنید تا فضای اتاق کسل کننده و سخت گیر به نظر نرسد یا همان رنگ اما درجه دیگری را انتخاب کنید. برخی از افراد فرش های ساده یا رنگ خنثی را ترجیح می دهند تا اگر دوست دارند مبلمان ، پرده یا رنگ رنگ را تغییر دهند محدودیت ایجاد نمی کنند. رنگ های شاد برای اتاق کودکان مناسب است ، در حالی که رنگ قهوه ای و مارون ممکن است برای پذیرایی مناسب تر باشد ، زیرا حس لوکس بودن را می دهد.

رنگهای تیره و طرح دار مخصوصاً در جاهایی که حرکت زیاد است بهتر است تا زود کثیف نشود. همچنین ترجیح داده می شود که فرشهایی با نخهای متراکم برای این مکانها انتخاب شود. رنگ های روشن برای اتاق های باریک مناسب ترند ، زیرا فضای وسیعی را به وجود می آورند. اتاق اداری برای رنگهای سرد مانند سفید و آبی مناسب است. اتاق نشیمن با رنگ های گرم مانند قرمز ، زرد و نارنجی مطابقت دارد. فرش های طرح دار با اتاق هایی که به سادگی تزئین شده اند بسیار مطابقت دارند.

 

نکات کلی

اگر می خواهید فرشی زیر میز قرار دهید ، پس از بالا بردن اندازه فضای اشغال شده توسط میز با صندلی ، 120 سانتی متر طول و عرض آن را اضافه کنید ، تا شکلی زیبا داشته باشد و فرش آن را نداشته باشد. مانع حرکت صندلی ها می شود. اگر فرش کنار درب است ، حتماً برای جلوگیری از اصطکاک ، بین فرش و درب فاصله (حدود 60 سانتی متر) بگذارید. فرش های اکریلیک ارزان قیمت هستند و برخلاف پشم ، به راحتی قابل شستشو هستند. فرش های معاصر با نخ های نخی و پشمی و نقوش هندسی با مبلمان مدرن همخوانی دارند. در مورد مبلمان کلاسیک ، بیشترین سازگاری با فرش های شرقی ، ایرانی و قفقازی است.

 

در اتاق خواب ها: برخی از افراد فرش های بلند را دوست دارند ، که احساس تجمل می دهد. همچنین می توانید یک فرش کوچک در کنار تخت خود قرار دهید تا هنگام برخاستن از رختخواب رد پایی گرم به پاهای شما بدهد. برای ایجاد تعادل می توانید فرش مشابه دیگری را در انتهای تخت قرار دهید. در اتاق نشیمن ، قطعات کوچک کاربردی است. در ورودی خانه ، قرار دادن فرش های کوچک ترجیح داده می شود زیرا باعث ایجاد فضای وسیع می شود.

  • ماهور کیانی