نکته های نگه داری فرش

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۴
فروردين

نکته های نگه داری از فرش (مطلب شکماره 2 )

پاک کننده های خانگی فرشهای با فیبر طبیعی
این محلول های تمیز کننده فرش با الیاف طبیعی (به جز حلال) را در بطری های اسپری قرار دهید و آنها را به آرامی روی لکه قرار دهید.

محلول مواد شوینده: یک قاشق چایخوری مواد شوینده مایع شستشوی ظرف ،  را در 1 فنجان آب ولرم مخلوط کنید.
محلول سرکه: ¼ فنجان سرکه سفید را با ¼ فنجان آب مخلوط کنید.
محلول آمونیاک: یک قاشق غذاخوری آمونیاک خانگی شفاف را با ½ فنجان آب ولرم مخلوط کنید.

 

 

چگونه لکه های غذا و نوشیدنی را از فرش پاک کنیم
فرش و گلیم با الیاف مصنوعی
برای درمان شراب ، سس گوجه فرنگی ، شکلات ، قهوه ، چای ، آبجو ، شیر ، سس گوجه فرنگی ، انواع توت ها ، آب نبات های سخت ، آب میوه ، نوشابه نوشابه ، گاتوراد و لکه های کول اید کمک کنید:

یک پارچه سفید (یا یک حوله کاغذ سفید بدون چاپ) را در محلول شوینده خانگی فرشهای مصنوعی فرو برده و مرتباً آغشته کنید ، سپس پارچه را برای چند ثانیه روی محل فشار دهید. 15 دقیقه صبر کنید (شکستن لکه به زمان نیاز دارد) ، سپس مایعات اضافی را با یک پارچه سفید خشک خیس کنید.
پارچه ای را در محلول سرکه فرش های مصنوعی فرو برده و مرتباً آغشته کنید ، سپس پارچه را برای چند ثانیه روی محل فشار دهید. 15 دقیقه دیگر صبر کنید. (این یک مرحله مهم است ، زیرا سرکه سفید مواد شوینده باقیمانده را از بین می برد ، که در صورت باقی ماندن در فرش باعث جذب خاک می شود.)
با پاک کردن با پارچه آغشته به آب ولرم بشویید. یک ساعت یا تا خشک شدن کامل فرش صبر کنید. پس از مرحله 2 ، یک پارچه حوله سفید به ضخامت نیم اینچ روی لکه قرار دهید ، سپس یک ظرف پخت لیوان را به مدت 15 دقیقه روی آن قرار دهید.
تا زمانی که لکه را روشن کردید ، این مراحل را تکرار کنید تا از بین برود.

 

نحوه پاک کردن جوهر و نشانگر از فرش ها
فرش و گلیم با الیاف مصنوعی

 

مقدار کمی از حلال را روی یک پارچه سفید قرار دهید ، سپس بلات کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. در صورت لزوم تکرار کنید.
با پاک کردن با پارچه آغشته به آب ولرم بشویید.
نشانگر نمدی دائمی:

مقدار کمی از حلال را روی یک پارچه سفید قرار دهید ، سپس بلات کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود.
یک پارچه سفید را در محلول مواد شوینده فرو کنید و مرتباً آغشته کنید ، سپس پارچه را برای چند ثانیه روی محل فشار دهید. 15 دقیقه صبر کنید ، سپس مایعات اضافی را با یک پارچه سفید خشک خیس کنید.
با پاک کردن با پارچه سفید آغشته به آب ولرم بشویید.
فرش و گلیم با الیاف طبیعی

 

لکه را با محلول شوینده برای فرشهای الیاف طبیعی اسپری کنید ، سپس با یک پارچه سفید خشک پاک کنید.
 لکه را با محلول آمونیاک برای فرشهای الیاف طبیعی اسپری کنید ، سپس با یک پارچه سفید خشک پاک کنید.
لکه را با محلول سرکه برای فرشهای الیاف طبیعی اسپری کنید ، سپس با یک پارچه سفید خشک پاک کنید.
محلول شوینده را دوباره زده و سپس با یک پارچه سفید خشک پاک کنید.
لکه را با آب بپاشید ، سپس با یک پارچه سفید خشک پاک کنید.

 

مقدار کمی از حلال را روی یک پارچه سفید قرار دهید ، سپس بلات کنید.
لکه را با محلول مواد شوینده اسپری کنید ، سپس با یک پارچه خشک سفید پاک کنید.
لکه را با آب بپاشید ، سپس با یک پارچه سفید خشک پاک کنید.

 

  • ماهور کیانی
۲۴
فروردين

نکته های نگه داری از فرش (مطلب شماره1)

نکته نگهداری فرش شماره 1: کفش ها را در بیاورید
عادت کنید قبل از ورود به یک اتاق فرش شده کفش های خود را بردارید. کفش ها می توانند انواع و اقسام چیزهای ناخوشایند را بکشند بنابراین یک حصیر در درب آن قرار دهید تا آنها را نگه دارد. چند دمپایی بخرید که فقط می توانید در خانه بپوشید تا آنها را تغییر دهید.

نکته نگهداری فرش شماره 2: اغلب جارو برقی بگیرید
درصورت جابجایی پا در فضای اتاق ، حداقل دو بار در هفته و بیشتر جارو برقی بزنید. کیسه را عوض کنید یا قبل از پر شدن قوطی آن را خالی کنید ، بقایایی مانند رشته یا الیاف را از قلم موها بردارید (این کار باعث می شود کمربند خلا بیشتر کار کند ، احتمالاً به موتور آسیب می رساند) و فرش را با کمی سرکه سفید پاک کنید تا گرد و غبار باقی بماند رایگان. همیشه قبل از شروع شلنگ بررسی کنید که آیا مانعی در جلوگیری از جریان هوا وجود دارد (الیاف فرش جدید از دست رفته در فرآیند تولید می توانند شلنگ را مسدود کنند).

نکته نگهداری فرش شماره 3: یک کیت تمیز کننده فرش را مفید نگه دارید
پارچه های بدون پرز را که می توانند کمی در برابر نشت لکه ها خیس شوند ، قرار دهید (هرگز مالش ندهید زیرا باعث ریختن الیاف فرش می شود). یک بطری پاک کننده فرش مایع یا خشک یک امر ضروری است. توصیه های سازنده را برای استفاده رعایت کنید زیرا بسیاری از افراد پاک کننده را در محل اسپری می کنند یا می ریزند و بلافاصله آن را مالش می دهند. بهترین شرط این است که اجازه دهید خودش تمیز شود و سپس تا آنجا که می توانید پاک کننده را با مورد بعدی در خود بردارید کیت - سوهان پلاستیکی. با این کار می توانید تا آنجا که ممکن است پاک کننده را بدون مالش در الیاف فرش بریزید. پس از اتمام کار ، بقیه را پاک کنید. آخرین کالای این کیت باید یک برس موی نرم باشد تا الیاف فرش دوباره به شکل برسد.

نکته نگهداری فرش شماره 4: (اجازه ندهید) خورشید بتابد
اشعه ماورا بنفش ناشی از نور خورشید می تواند فرش را پیر کند بنابراین قبل از عزیمت به روز ، پرده ها یا پرده ها را ببندید. این امر خصوصاً با رنگهای تیره فرش تفاوت مهمی ایجاد خواهد کرد.

  • ماهور کیانی
۲۴
فروردين

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • ماهور کیانی
۲۴
فروردين

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • ماهور کیانی