نکته های نگه داری فرش

چگونه فرش دستباف را از فرش ماشینی تشخیص دهیم؟
برای اینکه بتوانید یک فرش دستباف را از یک ماشین تشخیص دهید ، توصیه می کنیم مطالب ما را بخوانید و از ویژگی های فرش و فرش دستباف ساخته شده توسط ماشین اطلاعات کسب کنید.

فرشهای ابریشمی و پشمی قرن هاست که هرگز از مد نمی افتند. برعکس ، علاقه به آنها در حال رشد و رشد است. فرش های عتیقه دست ساز بسیار مورد علاقه متخصصان هنر هستند و ملیله های چینی تزئینی عالی برای فضای داخلی است. با این حال ، اغلب خریداران می خواهند یک فرش ماشینی را به عنوان یک فرش دستباف فریب داده و از آن عبور دهند. برای اینکه بتوانید فرش دستباف را از یک ماشین تشخیص دهید ، توصیه می کنیم مطالب ما را بخوانید و از ویژگی های فرش و فرش دستباف ساخته شده توسط ماشین اطلاعات کسب کنید.

هنگام خرید فرش دستباف ، باید چند قانون ساده را بخاطر بسپارید:

فرش های اروپایی فرش های ماشینی هستند.
فرشهای ترکیه ، بلغارستان ، آلبانی ، رومانی و مصر اغلب سعی در تقلید از فرشهای دستباف دارند.
در شرق ، فرش ها فقط با دست ساخته می شوند.
فرشهای ابریشمی و پشمی دست ساز قابل اطمینان ترین قلمداد می شوند. هیچ دستگاهی قادر به تکرار و ساخت آنالوگ فرش دستباف نخواهد بود. هر قالیباف نخ و فرش را برای فرش خود انتخاب می کند.

چگونه فرش دستباف را از فرش ماشینی تشخیص دهیم؟

گره های دست ساز همان نیروی محکم کننده را دارند ، اما دستگاه گاهی اوقات گره متفاوتی ایجاد می کند ، بسته به نوع اسکاچ در یک لحظه خاص.
بارزترین نشانه فرش مهندسی شده وجود علامت یا برچسب است. با این حال ، بسیاری از کلاهبرداران نیز این را می دانند و برچسب را از فرش ماشینی برمی دارند و آن را به عنوان یک فرش دستباف ارائه می دهند. بنابراین ، تنبلی نکنید که فرشی را که از هر طرف خریداری می کنید ، به دقت بررسی کنید.

مطالعه فرش اشکالی ندارد. با خرید یک محصول گران قیمت (و نه چندان زیاد ، چه تفاوتی دارد) ، شما حق این کار را دارید. اول از همه ، لازم است که طراحی فرش از سمت درز و سمت جلو مقایسه شود. در یک فرش دستباف ، قسمت جلویی و سمت اشتباه کاملاً یکدیگر را تکرار می کنند ، رنگ های سمت اشتباه عملا از نظر روشنایی با رنگ های جلویی تفاوتی ندارند. شایان ذکر است که هنگام ساخت فرش با دست ، می توانید تراکم بیشتری از بافت محصول ، و بر این اساس ، یک تزئین سفید ، تصفیه شده و دقیق بر روی فرش به دست آورید.

همچنین لازم به یادآوری است که حاشیه فرش پارامتر مهمی است که به شما امکان می دهد نحوه ساخت آن را تعیین کنید. حاشیه دوخته شده به محصول ، نشانه واضحی است که در مقابل خود فرش ماشینی دارید. اما در فرش های دستباف ، حاشیه ادامه طبیعی نخ های تار محصول است.

یک واقعیت کاملاً شگفت آور ، که اثبات دقیقی از کاردستی است ، عیوبی است که ممکن است روی فرش پیدا کنید. البته ، ما در مورد نقص آشکار و مشهود صحبت نمی کنیم - این فقط انحراف های دوره ای کوچک در ارتفاع مونتاژ یا بی نظمی در پوست کناری است. دلایل چنین نقایصی این است که فرش ها هنوز توسط افرادی تولید می شوند که البته کامل نیستند و ماشین نیستند. درصد معینی از نقایص دور از پدیده های تصادفی است! و در اینجا فلسفه شرق درگیر شده است. در جامعه مسلمانان ، یک جزم وجود دارد که چیزی "کامل" را فقط خدا می تواند خلق کند.

فرشهای دست ساز انعطاف پذیرتر هستند.
در فرشهای دستباف ، صنعتگران اغلب چندین ماده را با هم ترکیب می کنند تا فرشی منحصر به فرد ایجاد کنند ، بنابراین فرشهای ابریشم و پشم معمولاً دست ساز هستند.
در هنگام خرید فرش باید توجه ویژه ای به غلاف آن داشت. در فرشهای ماشینی بخیه های ماشینی در سیم پیچی در نقاطی که سیم پیچ به تابلو فرش وصل می شود مشاهده می شود. در فرش دستباف چنین بخیه هایی وجود ندارد.

یکی دیگر از نشانه های تصویری نهایی فرش دستباف ، اثر رنگ ابراش است. Abrashem تفاوت کمی در سایه های یک تن است ، که به ویژه در زمینه زمینه که به صورت تک رنگ ساخته شده است ، قابل توجه است. در این حالت ، به نظر می رسد زمینه فرش به نوارها تقسیم شده است.
همچنین لازم به یادآوری است که کیفیت نه تنها با روش تولید ، بلکه با مواد استفاده شده نیز اثبات می شود.

  • ماهور کیانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی