نکته های نگه داری فرش

جوانب مثبت فرش تیره

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴ ب.ظ

جوانب مثبت فرش تیره


چند مورد از مزایای رنگ فرش تیره شامل موارد زیر است:

ظاهر تمیزتر: یکی از بزرگترین اشکالاتی که در انتخاب رنگ فرش روشن تر مانند بژ ، آبی روشن یا کرم وجود دارد ، سخت بودن تمیز بودن آن است. این مشکل در اتاق های پرترافیک یا اگر بچه ، حیوان خانگی یا درب ورودی خارجی دارید ، بیشتر می شود. رنگ های تیره فرش به راحتی رنگ های فرش روشن کثیفی یا لکه ای را نشان نمی دهند و به کار کمتری نیاز دارند. مجبور نیستید که آنها را اغلب جارو برقی و شامپو بزنید ، و هزینه کمتری برای تمیز کردن حرفه ای صرف خواهید کرد.

 

تطبیق آسان تر: رنگ های تیره فرش با اکثر مبلمان ، پرده ها و سایر ویژگی های دکور ترکیب می شوند. اگر برخی از سایه های مبلمان سبک تری را که در بسته های تزئینی مدرن امروزی انتخاب می کنید ، یک کنتراست جذاب بصری ارائه می دهند. اگر یک اتاق را از ابتدا طراحی می کنید ، ممکن است یک رنگ تیره گزینه های تزئین بیشتری به شما بدهد.
پنهان کردن درزها: حتی یک نصب فرش با کیفیت و حرفه ای ممکن است در جایی که شکاف های کمی بین قطعات فرش وجود دارد ، یک یا دو درز ایجاد کند. سایه تیره باعث می شود این درزها کمتر از رنگ روشن تر دیده شوند.
دنج بودن: فرش های تیره راهی برای ایجاد فضای کوچکتر و دنجتر در اتاق دارند. این یک ویژگی جذاب برای یک اتاق نشیمن ، اتاق خانوادگی ، اتاق یا اتاق خواب است. رنگ های قهوه ای تیره یا خاکی بیشتر از سایه های تیره این اثر را افزایش می دهند.

 

گرما: فرشهای تیره بیشتر از سایه های روشن ، گرما را جذب می کنند و همین امر می تواند آنها را برای اتاقهایی که می خواهید فضای خنک تری ایجاد کنند ، انتخاب بهتری کند.
طول عمر: بسیاری از فرشهای رنگ تیره از مواد ضخیم تری نسبت به همتایهای روشن خود تشکیل شده اند. در نتیجه ، آنها اغلب بیشتر دوام می آورند و ممکن است برای نگه داشتن آنها در شرایط مناسب به نگهداری کمتری نیاز داشته باشند.

 

نکاتی برای استفاده از رنگهای فرش تیره در خانه شما
یکی از مزایای فرش های رنگ تیره این است که می توانند جلوه های نمایشی ایجاد کنند. از فرش های تیره در طراحی داخلی خود نهایت استفاده را ببرید:

 

با توجه به رنگ دیوار
رنگ دیوار شما باید دو رنگ روشن تر از فرش شما باشد. اگر دیوارهای تیره دارید ، می توانید با فرش خود چند تن سبک تر نیز داشته باشید. از آنجا که تغییر رنگ دیوار نسبت به فرش بسیار آسان تر است ، ابتدا رنگ فرش خود را انتخاب کنید و سپس با رنگ دیوار خود مطابقت دهید.

پررنگ رفتن
در حالی که خنثی ها با انواع دکوراسیون منزل کار می کنند ، انتخاب یک فرش تیره با لحنی غنی مانند سبز ، قرمز یا آبی می تواند ظاهری چشمگیر در هر اتاق ایجاد کند. با رنگ آزمایش کنید ، اما حتما یکی را انتخاب کنید که سالها دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید.

 

درک رسمیت
رنگ تیره و انبوه کم می تواند در یک اتاق ناهار خوری نمایشی و پیچیده به نظر برسد. به عنوان مثال ، یک بنفش عمیق ، می تواند در راهروها یا اتاق خواب ها شاهانه یا سرگرم کننده به نظر برسد. استفاده از اتاق خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا شما احساسی بازیگوشانه یا رسمی می خواهید. این به شما کمک می کند تا فرش تیره مناسب را انتخاب کنید.

بازی با بافت
اتاق هایی با فرش تیره محبوب هستند و افزودن بافت به رنگ تیره می تواند جلوه ای مدرن تر نیز ایجاد کند. یک بافت جالب می تواند یک فرش تیره را پاپ کند. به عنوان مثال فرش پرز عمیق مخمل خواب دار ، اگر با رنگ های تیره ست شود ، می تواند عالی به نظر برسد. فرش با توده کم یا بربر نیز می تواند بسیار مدرن به نظر برسد ، و الگوهای متغیر قد در فرش می تواند با فرش های تیره چشمگیر به نظر برسد.

 

با توجه به اندازه
اتاق های بزرگ ، به ویژه اتاق هایی که سقف بلند دارند ، ممکن است با یک فرش تیره ، دنجتر شوند اتاق های کوچک همیشه نمی توانند مکان ایده آل برای کف پوشیدن تیره باشند ، مگر اینکه بخواهید احساس کوچکتری ایجاد کنید.

متضاد
لایه بندی یک فرش تیره با فرش روشن تر در بالا یا جفت شدن فرش تیره با مبلمان روشن تر می تواند تضاد جالبی ایجاد کند. روکش های مدرن کروم و مبلمان کلاسیک چوبی تیره تر ، هر دو می توانند زیبایی یک فرش با رنگ عمیق را برجسته کنند. شما همچنین می توانید از سطوح بازتابنده در اتاق استفاده کنید - آینه ها و مبلمان آینه ای با فرش های تیره باورنکردنی به نظر می رسند. سبک شدن ملحفه ها ، پوشش پنجره ها و پارچه های موجود در اتاق نیز می تواند تضاد جذابی ایجاد کند.

با استفاده از روشنایی
اتاق های تاریک با فرش تیره می توانند کم نور به نظر برسند. از طرف دیگر ، یک اتاق آفتابی و روشن باعث می شود زیبایی سایه عمیق تری بدرخشد. افزودن نور بیشتر به اتاق با فرش تیره می تواند احساس راحتی ایجاد کند بدون اینکه فضای آن بیش از حد تاریک به نظر برسد.

ابتدا آنها را امتحان کنید
اگر همیشه فرش های سبک داشته اید و می خواهید با انتخاب رنگ خود عمیق تر و جسورتر شوید ، قبل از اینکه کفپوش خود را به شدت عوض کنید آنها را امتحان کنید. نمونه هایی از هر رنگی را که در خانه شما علاقه مند است بررسی کنید تا ببینید که رنگ در اتاق های خاص چگونه به نظر می رسد. همچنین ممکن است ابتدا بخواهید یک فرش ناحیه تاریک را امتحان کنید تا ببینید احساس شما نسبت به یک رنگ خاص در زیر پاهایتان چیست.

  • ماهور کیانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی