نکته های نگه داری فرش

اگر در بازار فرش تازه وارد هستید ، در ابتدا تشخیص تفاوت بین یک فرش دستباف و ماشینی دشوار است. گرچه ممکن است یک چشم آموزش ندیده چیزی را که قالیچه های دستباف یا حتی دسته دار فرش را از فرش ماشینی متمایز می کند ، درک نکند و درک نکند ، اما تفاوت ها واقعاً می تواند آنها را در زمینه های مختلف متمایز کند. ما از دوام تا قیمت گرفته تا کاردستی در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم همه چیز را خراب کنید ، درک بهتری از ساخت فرش منطقه ایجاد کنید و به شما کمک کنیم تا بهترین تصمیم را برای شما و نیازهای شخصی خود بگیرید.

 

فرش های ماشینی چیست؟

فرش های ماشینی دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند. فرش های منطقه ای ساخته شده توسط ماشین آلات ، Powerlooms نامیده می شوند (برای تصویر به تصویر بالا مراجعه کنید). این فرشهای منطقه معمولاً به صورت انبوه تولید می شوند و می توان آنها را با سرعت بسیار سریعتر و ارزان تری نسبت به فرشهای دستباف یا تافته ساخته شده ساخت. به همین دلیل ، کیفیت کلی ، دوام و طول عمر بالای فرش های ماشینی می تواند به طور محسوسی پایین باشد. فرش های دستباف از طریق فرایند دقیق و دقیق تری ایجاد می شوند که به جزئیات توجه زیادی می کنند تا از خطا یا نقص جلوگیری کنند. یک دلیل وجود دارد که فرش های دستباف دارای برچسب قیمت قابل توجهی بالاتر هستند.

چگونه تولید می شوند؟
فرش های ماشینی با ماشین آلات برنامه ریزی شده توسط کامپیوتر و خودکار الکترونیکی تولید می شوند. این ماشین ها توانایی ایجاد مقادیر زیادی فرش با طول یکسان و الگوی یکسان یا طراحی با سرعت سریع را دارند. با تولید سریع این فرش ها ، توانایی توزیع و فروش آنها در بازار گسترده تری برای ایجاد گردش مالی سریع وجود دارد. این امر همچنین باعث می شود که فرش های ماشینی به دلیل کار محدودی که در ساخت آنها وجود دارد ، با قیمت بسیار پایین تری به فروش برسند.

اگرچه این ممکن است خاموش کردن کسی باشد که کار دستی را ترجیح می دهد ، این همچنین می تواند مزایای مختلفی را برای مصرف کننده هایی که این کار را انجام نمی دهند فراهم کند. اگر بودجه کمتری دارید اما هنوز به فرش منطقه احتیاج دارید ، فرش های ماشینی می توانند گزینه مناسبی باشند. آنها همچنین گزینه خوبی برای مکانهایی هستند که ممکن است مانند ایوان جلویی ، پاسیوی فضای باز ، آشپزخانه یا گاراژ ساییدگی بیشتری داشته باشند. در مناطق پرتردد ممکن است ترجیح داده نشود که فرش دستباف یا منگوله دار در معرض فرسودگی بیشتر باشد. فرش های ماشینی همچنین می توانند برای کسانی که حیوانات خانگی دارند یا کودکانی که مستعد ایجاد نشت و خراب شدن هستند ، عالی باشند. اگرچه فرشهای دست ساز در مورد تمیز نگه داشتن آنها ممکن است قوانین سختگیرانه تری داشته باشند ، فرش های ماشینی به طور معمول برای قرار دادن در ماشین لباسشویی مناسب هستند.

 

 

فرش های ماشینی می توانند از مواد معمول مانند پشم یا ابریشم ساخته شوند اما می توانند با مواد مصنوعی مانند پلی پروپیلن ، نایلون ، پلی استر و اکریلیک نیز ایجاد شوند. بسته به اولویت شخصی ، این نوع مواد می توانند در محیط شما به خوبی کار کنند یا با موضوع کلی درگیر شوند. اگرچه این مواد مصنوعی هستند ، اما برخی از آنها توانایی نگهداری بسیار خوب را دارند.

کیفیت پایین تر ، قیمت پایین تری را فراهم می کند که می تواند یک گزینه عالی باشد اگر شما کسی هستید که نیاز به خرید فرش با مقادیر بالاتر دارد ، اگر فرش برای ساییدگی بیشتر استفاده می شود ، یا اگر شما فقط یک پایین تر دارید بودجه خرید فرش. فرش های ماشینی همچنین می توانند با ماشین شسته شوند در حالی که گاهی فرش های دست ساز قوانین بسیار سختگیرانه و محدود کننده ای برای تمیز نگه داشتن آنها دارند.

 

  • ماهور کیانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی