نکته های نگه داری فرش

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۲
ارديبهشت

 

چگونه فرش را تمیز کنیم؟
 

از آنجا که شستن فرش در خانه به طور مداوم انجام نمی شود و شرایط لازم برای خشک شدن کامل در هر زمان فراهم نیست ، پاک کردن آنها با دست با روش های صحیح و در فواصل منظم ، بهداشت کافی را فراهم می کند. پاک کردن فرش فقط با پارچه و مواد شوینده باعث به وجود آمدن گرد و غبار در زیر آن می شود و تمیزکاری واقعی ایجاد نمی کند. بنابراین باید ترفندهای پاک کردن فرش را شناخت. اول از همه ، شما می توانید با حذف پودرها شروع کنید.

 

چگونه گرد و غبار روی فرش را تمیز کنیم؟
کاملاً با جاروبرقی جاروبرقی می شود تا گرد و غبار فرش پاک شود. با این وجود ، فقط با جارو زدن فرش از بالا ، نمی توان از گرد و غبار خلاص شد.

 

به همین دلیل ، اگر جاروبرقی شما دستگاهی دارد که می تواند به عمق فرش برسد ، استفاده از این دستگاه پس از جاروبرقی استاندارد نتایج سالم تری را برای شما فراهم می کند. اکنون که فرش شما از گرد و غبار پاک شده ، آماده پاک شدن است.

 

 

چه چیزی برای تمیز کردن فرش استفاده می شود؟
مخصوصاً برای فرشهای دستبافت ، پشمی و رنگ آمیزی طبیعی ، با استفاده از صابون دستی یا صابون عربی به جای مواد شوینده ، می توانید از جاری شدن رنگ ، محو شدن و فرسودگی فرش جلوگیری کنید. پاک کردن فرشها با صابون عربی روشی است که از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است ، شامپوی فرش روشی است که با گسترش دهان به دهان آن توسط خانم های خانه دار در برابر بودجه تبلیغاتی میلیون دلاری شرکت ها ، محبوبیت خود را حفظ می کند. از آنجا که از روغن آفتابگردان و پایه صابون تشکیل شده است ، این محصول که حاوی مواد شیمیایی مضر نیست ، با کاهش هزینه ها و افزایش رقابت با مواد افزودنی از آن خارج می شود. صابون های عربی که روغن های قدیمی سوخته و اسانس ارزان به آنها اضافه می شود ، متاسفانه تفاوتی با مواد شوینده شیمیایی ندارند. به همین دلیل ، شما قطعاً باید صابون عربی 100٪ طبیعی را انتخاب کنید.

 

تمیز کردن فرش به لطف کربنات نیز می تواند به روشی سالم انجام شود. با محصولی مانند جوش شیرین که هم ارزان است و هم به راحتی در دسترس است ، می توانید فرش خود را از بوی بد تصفیه کنید ، باکتری ها را از بین ببرید ، رطوبت زدایی کنید ، از رنگ آن محافظت کنید و از لکه های روغن خلاص شوید. نوع برس و پارچه ای که استفاده می کنید و همچنین ماده تمیز کننده ای که برای پاک کردن فرش انتخاب می کنید ، در نتیجه تأثیر دارد.

 

چگونه می توان از پارچه برای پاک کردن فرش استفاده کرد؟
هنگام پاک کردن فرش خود ، باید آن را تا حد ممکن خشک نگه دارید. به همین دلیل ، پارچه های میکروفیبر که رطوبت زیادی را در خود ندارند ، می توانند در روند تمیز کردن ترجیح داده شوند. برای اینکه فرش نپوشد ، برس باید از بین برس های بسیار نرم انتخاب شود. اگر همه چیز خوب است ، پاک کردن کل فرش پس از از بین بردن لکه ها مفید است تا خاک آلوده نشود. در غیر این صورت ، ممکن است لکه بیشتر گسترش یابد و از بین بردن آن مشکل تر شود. با پاک کردن فرش خود با حرکات دورانی به راحتی می توانید به گرد و خاک و خاک در همه مناطق برسید.

 

 

 

نکاتی برای شستن فرش
شستن یا شستشوی فرش های خود را با دست ، با ماشین لباسشویی فرش و با شرکت های حرفه ای نظافت فرش امکان پذیر است. به عنوان یک آماده سازی اولیه برای شستن فرش های خود با دست ، می توانید وسایل تمیز کننده مانند برس ، جارو ، سطل ، پارچه را تهیه کنید.

هنگام تمیز کردن استفاده از دستکش را فراموش نکنید. ترفند شستن فرش در خانه ؛ فرش خود را تا جایی که باقی مانده مواد شوینده وجود نداشته باشد ، بشویید و سپس بگذارید تا در مکانی که تابش مستقیم آفتاب ندارد کاملا خشک شود. در غیر این صورت ، ممکن است با تولید باکتری بو ایجاد شود و فرش ها حتی اگر شسته شده باشند ، بهداشتی نیستند.

پس از شستشوی فرش به طور کلی ، لازم است که به طور جداگانه با حاشیه فرش برخورد کنید. برخی از فرش ها دارای لبه های بسیار متراکمی هستند. ممکن است مکانهایی هنوز کثیف باشند که آب و مواد شوینده را جذب نمی کنند. با کمک برس می توانید مسواک بزنید ، بین آنها باز شده و آنها را کاملا تمیز کنید. هنگام خشک کردن حاشیه فرش ، باید آن را روی سطح صاف خشک کنید تا تداخل ایجاد نکند.
اگر قرار است از ماشین شستشوی فرش برای شستشوی فرش استفاده کنید ، باید بدانید کدام ماده شوینده در دستگاه قالیشویی استفاده می شود. شما باید شامپوهای شستشوی فرش و مواد پاک کننده لک را برای دستگاه خریداری کنید که به راحتی می توانید آنها را در هر فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید.
اگر به انواع مواد شوینده برای تمیز کردن فرش نگاه کنیم ، می توان گزینه های آلی و شیمیایی بسیاری پیدا کرد. اگرچه انتخاب مواد شوینده با توجه به خواسته ها و نیازهای فرد متفاوت است. از نظر بهداشتی ، توصیه ما این است که ابتدا به محلول های ارگانیک مانند سرکه و جوش شیرین متوسل شوید.
اگر می خواهید فرش های شما بدرخشند و عاری از لکه باشند ، می توانید از روش تمیز کردن سرکه سفید استفاده کنید. برای درخشش می توانید به آب سرکه اضافه کنید و می توانید از مخلوط سرکه و نمک برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.
تمیز کردن فرش با جوش شیرین کافی خواهد بود تا به سرعت از لکه های فرش خلاص شوید. این یک روش طبیعی تمیز کردن فرش است زیرا فقط حاوی کربنات سدیم است.
به منظور حفظ تمیز کردن فرش برای مدت طولانی ، از تهویه و جاروبرقی مکرر غافل نشوید.

 

 

 

  • ماهور کیانی